ΑΡΧΕΙΟ

Πρόγραμμα εκπαιδευτικών επιμορφώσεων και εργαστηρίων για μαθητές/-τριες «Νέοι ορίζοντες με τα Γερμανικά»

shutterstock_198885830-converted-695x300-formatkey-jpg-w511

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας, στις 12.03.2024 με συμμετοχή των τμημάτων γερμανικών των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων, το εκπαιδευτικό εργαστήρι: «Das Geheimnis in Düsseldorf», στο πλαίσιο του προγράμματος «Νέοι ορίζοντες με τα Γερμανικά», το οποίο σχεδιάστηκε από το Γερμανικό Ινστιτούτο Αθηνών.

Το εκπαιδευτικό εργαστήρι φέρει τον τίτλο «Μυστήριο στο Düsseldorf: Τι συνέβη στην κυρία Κatrin;».

Υλοποιήθηκε από την κα Β. Ψάλλα(ως πιστοποιημένης πολλαπλασιαστή του Goethe-Institut), σε μορφή διαδραστικού παιχνιδιού, μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας γερμανικών του Σχολείου, κας Χρ. Σταμούλη.

  • Πρόκειται για ένα παιχνίδι μυστηρίου, κατά το οποίο η Γερμανίδα νευροεπιστήμονας Katrin Amunts εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Τα παιδιά ανέλαβαν τον ρόλο του ντετέκτιβ.
  • Στόχος τους ήταν να λύσουν τους γρίφους, που θα τους επέτρεπαν να ξεκλειδώσουν τους τρεις σταθμούς (Stationen), που θα τους οδηγούσαν στην επίλυση του μυστηρίου και την ανακάλυψη του μέρους που ήταν κρυμμένη η «κυρία Κάτριν».
  • Για να το πετύχουν αυτό, έπρεπε να διαβάσουν προσεκτικά και να ακολουθήσουν τις οδηγίες που τους είχε αφήσει η «κυρία Κάτριν» στο γραφείο της και να συνεργαστούν.
  •  Στον 1ο σταθμό ασχολήθηκαν με τα τρόφιμα του πρωινού, κατέγραψαν τις λέξεις, όπως π.χ. Butter, Milch, Marmelade, Kaffee κ.λ.π., έλυσαν το παζλ που τους οδηγούσε στην ανακάλυψη ενός κλειδιού, προκειμένου να ξεκλειδώσουν το πέρασμα στον επόμενο σταθμό.
  • Ο 2ος σταθμός είχε ως θέμα το γραφείο της Katrin Amunt. Οπότε εδώ τα παιδιά ασχολήθηκαν με τα σχολικά είδη, π.χ. Stift, Buch, Heft, κ.λ.π. Χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα είχε συγκεκριμένες οδηγίες. Έτσι τόσο οι αρχάριοι της Ε’, όσο και οι προχωρημένοι της ΣΤ’ τάξης έγιναν ένα και ξεκλείδωσαν σταδιακά τον γρίφο: «Ποιό είναι το χόμπι της επιστήμονος και πού μένει αυτή;». Τα παιδιά χρησιμοποίησαν αριθμούς και κατέγραψαν πόλεις και χώρες της Ευρώπης.
  • Στον 3ο σταθμό «επισκέφτηκαν» το εργαστήριο της «κυρίας Κάτριν». Εκεί πραγματοποιήθηκαν πειράματα, έμαθαν τα χρώματα και λύνοντας τον τελευταίο γρίφο, ανακάλυψαν πού βρίσκεται η «κυρία Κάτριν». Για τα πειράματα χρησιμοποιήθηκαν προϋπάρχουσες γνώσεις, συνδυάστηκαν διαγλωσσικά και διαθεματικά το μάθημα των Γερμανικών, με μαθήματα γενικής Παιδείας όπως των Μαθηματικών, της Γεωγραφίας, της Φυσικής κ.α.

Όλο αυτό το λεξιλόγιο αποτελεί μαθησιακό αντικείμενο επόμενων κεφαλαίων. Μέσα από το σενάριο του προγράμματος η πρόσληψή του έγινε βιωματικά και με διασκεδαστικό τρόπο, με τη χαρά να αποτυπώνεται στα πρόσωπα των παιδιών.

Δείτε φωτογραφίες…

mar24k1 mar24k2

mar24k3 mar24k4

mar24k5 mar24k7

mar24k8 mar24k9

mar24k10 mar24k11

mar24k12